מה ההבדל בין חשבונית לקבלה?

בעוד שחשבונית היא בקשה לתשלום, קבלה היא הוכחת התשלום. זהו מסמך המאשר שלקוח קיבל את הסחורה או השירותים שעבורם שילם לעסק – או להיפך, שהעסק קיבל פיצוי הולם עבור הסחורה או השירותים שמכר ללקוח

חשבונית מס וחשבונית עסקה

חשבונית היא מסמך מסחרי שהוציא מוכר לקונה, המתייחס לעסקת מכר ומציין את המוצרים, הכמויות והמחירים המוסכמים עבור מוצרים או שירותים שהמוכר סיפק לקונה. תנאי התשלום נקבעים בדרך כלל בחשבונית, אלה עשויים לציין כי לרוכש יש מספר מקסימאלי של ימים בהם יש לשלם ולעיתים מוצעת להם הנחה אם היא משולמת לפני מועד הפירעון. 

הקונה יכול היה כבר לשלם עבור המוצרים והשירותים המופיעים בחשבונית. כדי למנוע בלבול, וכתוצאה מכך תקשורת מיותרת בין קונה למוכר, ישנם מוכרים המציינים בבירור באותיות גדולות האם היא כבר שולמה ואז היא נקראית חשבונית מס קבלה. מנקודת מבטו של מוכר, חשבונית היא חשבונית מכירה. מנקודת מבטו של קונה, חשבונית היא חשבונית רכישה. המסמך מציין את הקונה והמוכר, אך המונח חשבונית מציין כי נוצר חוב.

איך כותבים חשבונית

כתיבת חשבונית היא למעשה די פשוטה, אבל יש כמה אלמנטים חשובים שאתה צריך לכלול בכל חשבונית שאתה יוצר. אלמנטים אלו הם אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין חשבונית וקבלה; חשבוניות מכילות בדרך כלל יותר מידע על העסקה ותנאיה מאשר קבלה. פריטים אלה כוללים:

  • שם העסק, הלוגו ופרטי הקשר שלך;
  • שם הלקוח ופרטי הקשר;
  • מספר חשבונית ייחודי;
  • תאריך יצירת החשבונית;
  • מועד מועד התשלום וכל תנאי תשלום אחרים;
  • כל אמצעי התשלום המקובלים;
  • תיאור מפורט של כל הסחורה והשירותים שנרכשו, לרבות מחיר וכמות;
  • הסכום הכולל שחייבים, כולל כל מיסים ועמלות.
  • מכיוון שחשבוניות מבקשות תשלום וכן מתעדות עסקה, כל המידע הזה נחוץ כדי ליידע לקוחות בדיוק על מה הם מחויבים ומה הציפיות שלך לפיצוי.
עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין הכנסות לתקבולים? 

סיכום:

  • חשבונית היא מסמך מסחרי שהונפק על ידי הספק לרוכש כדי לבקש תשלום
  • חשבונית נוצרת לפני התשלום
  • המטרה בחשבונית היא לרשום את פרטי הסחורה שנמכרה, אך התשלום עדיין נגבה עבורה.
  • בחשבונית מס – היא מחייבת את הספק לשלם את המע״מ עבורה גם אם עדיין לא קיבל את התשלום, בחשבונית עסקה אין צורך לשלם את המע״מ עד קבלת התשלום מהלקוח

קבלה

קבלה היא מסמך המאשר אדם קיבל כסף או רכוש בתשלום בעקבות מכירה או העברת טובין אחרת או מתן שירות. כל הקבלות חייבות לכלול את תאריך הרכישה. אם מקבל התשלום נדרש כחוק לגבות מס מכירה או מע"מ מהלקוח, הסכום יתווסף לקבלה והגביה תיחשב שהועברה לרשות המס הרלוונטית.

במדינות רבות, קמעונאי נדרש לכלול את מס המכירה או המע"מ במחיר המוצג של טובין שנמכרו, שממנו סכום המס יחושב בנקודת המכירה ויועבר לרשויות המס בבוא העת. באופן דומה, ניתן לנכות סכומים מסכומים שיש לשלם, כמו במקרה של מיסים המוחזקים משכר העבודה. מצד שני, טיפים או "תודות" אחרות שניתנו על ידי לקוח, למשל במסעדה, לא יהוו חלק מסכום התשלום או יופיעו על הקבלה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין הכנסות לתקבולים? 

בדרך כלל אין טופס מוגדר לקבלה, כמו הדרישה שייווצר מכונה. מסופי נקודת מכירה רבים או קופות רושמות יכולים לייצר קבלות באופן אוטומטי. קבלות עשויות להיווצר גם על ידי מערכות הנהלת חשבונות, ניתן לייצר אותן באופן ידני או לייצר אותן באופן אלקטרוני, למשל אם אין עסקה פנים אל פנים. כדי להפחית את עלות הדואר והעיבוד, עסקים רבים אינם שולחים קבלות בדואר ללקוחות, אלא אם כן הלקוח דורש או שהדבר נדרש במפורש על פי החוק.

איך כותבים קבלה


יצירת קבלה היא אפילו פשוטה יותר מאשר יצירת חשבונית, שכן היא הרבה פחות מפורטת. עם זאת, הם עדיין מכילים מידע חשוב על עסקה. הם אינם דורשים מספר זיהוי ייחודי או פרטי לקוח, אך כל קבלה שתנפיק צריכה לכלול:

שם העסק, הלוגו ופרטי הקשר שלך;
תאריך המכירה;
רשימה מפורטת של מוצרים ושירותים שנמכרו;
המחיר של כל מוצר ושירות שנמכרו;
כל הנחות או קופונים;
הסכום הכולל ששולם, כולל כל מס מכירה או עמלות.
חלק מהקבלות עשויות לכלול גם את שיטת התשלום, את תנאי המכירה או את מדיניות ההחזרה של הארגון שלך, שכן מידע זה יכול להיות שימושי עבור לקוחות אם הם רוצים לבצע החזרה או החלפה. לטעויות הזמנות והחזרות יש השפעה עצומה על הלקוחות שלך ועל הניסיון שלהם עם העסק שלך; מתן פרטים רבים ככל האפשר יכול להקל על שניכם בהרבה לתקן בעיות שעלולות להתעורר.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין הזוהר לבין קבלה?

סיכום:

  • קבלה היא מסמך שהונפק על ידי המוכר לקונה לאחר התשלום הסופי.
  • קבלה נוצרת אחרי התשלום
  • המטרה בקבלה היא כדי לשמש ראיה כי התשלום עבור הסחורה שנקנתה התקבל.

הההבדלים בין חשבונית קבלה

  • חשבונית היא בקשה לתשלום וקבלה היא אישור על התשלום.
  • ההבדל המשמעותי בין השניים הוא שהחשבונית מונפקת לפני התשלום בעת קבלת התשלום לאחר התשלום.
  • החשבונית משמשת למעקב אחר מכירת סחורות או שירותים. והקבלה הינה התיעוד עבור הרוכש כי כמות הסחורה שולמה.
  • החשבונית מציינת את הסכום הכולל, בעוד שהקבלה מציינת את הסכום הכולל ששולם יחד עם אמצעי התשלום.

כתיבת תגובה