מה ההבדל בין חכירה (ליסינג) ומימון רכב?

שתי האפשרויות העיקריות להשגת מכונית חדשה, ללא רכישה במזומן, הן ליסינג ומימון. בשני המקרים אתם הולכים למגרש מכוניות, מסכימים לבצע תשלומים חודשיים ולנסוע עם רכב. עם זאת, שתי השיטות יכולות להיות שונות למדי. תלוי במצבך הכלכלי ובמטרתך להשיג מכונית חדשה, האחת עשויה להיות מתאימה לכם יותר מהשניה.

ההבדל העיקרי בין ליסינג למימון רכב הוא שחוזה השכירות קובע שאתם לא הבעלים של הרכב ועליכם להחזיר אותו לסוחר כאשר תקופת החכירה מסתיימת . כשאתם מממנים מכונית אתם מבצעים תשלומים עד שאתם משלם את מלוא סכום המכונית. ברגע שזה קורה, אתם הופכים להיות בעלי המכונית.

בעלות על הרכב – שיכ

ההבדל העיקרי בין ליסינג לעסקת מימון הוא בבעלות על המכונית. בזמן שאתה מממן מכונית, המלווה מחזיק בשעבוד כנגד המכונית שלך. בסוף תקופת התשלום , בבעלותך המכונית חופשיה ונקייה משעבודים. כל תשלום מימוני שאתה מבצע "בונה הון" במכונית ולוקח אותך צעד אחד קרוב יותר לבעלות על נכס ששולם.

בחוזה ליסינג, עליכם להחזיר את המכונית לסוחר עם סיום חוזה השכירות, מה שהופך את כל תשלום החכירה לדומה לתשלום שכירות. לעיתים קרובות יש לך את היכולת לקנות את המכונית שלך בסוף החכירה, אך העלות הכוללת בדרך כלל תהיה גבוהה יותר מאשר אם היית מממן את המכונית מההתחלה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין לשכור ללהשכיר?

עלויות נלוות – ליסנג מול מימון

עבור רוב המכוניות, תשלומי שכירות זולים יותר מתשלומי מימון. תשלום החכירה מכסה למעשה את פחת המכונית. להלכה, כשאתה מחזיר את המכונית לעוסק שילמת את הערך שאיבד העוסק. כתוצאה מכך, לרוב החכירה מגבלת קילומטראז '. אם תיסע קילומטרים נוספים, אתה חייב כסף נוסף בסוף החכירה שכן האצת את פחת המכונית.

עם תשלום כספי, שניכם משלמים את פחת המכונית וקונים הון עצמי במכונית, ובדרך כלל מגדילים את התשלום החודשי שלכם. עם זאת, אין עלויות נוספות בסוף חוזה הכספים שלך. בנוסף, כשאתה מסיים לממן את המכונית , התשלומים שלך נגמרו. אם אתה שוכר ללא הרף, תמיד יהיה לך תשלום לרכב.

הבדלים משתלמים

אחת האטרקציות העיקריות של ליסינג למכונית היא שבאופן כללי תוכלו להרשות לעצמכם מכונית יקרה יותר באמצעות ליסינג מכפי שניתן לממן. התשלום החודשי הזול יותר בדרך כלל מאפשר לך להשכיר מכונית שעשויה להיות יקרה מכדי שתוכל לממן. יתרון נוסף של הליסינג הוא בכך שתוכלו להשיג מכונית חדשה בכל פעם שתוקף חוזה השכירות שלהם מסתיים (שהוא בדרך כלל כשלוש שנים). אם אתה נהנה מהמכונית בה אתה נוהג, תוכל לשקול מימון כדי לקבל את הקצה, מכיוון שלא תצטרך להחזיר את המכונית לסוחר בסוף שלב התשלום.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין שכירה לחכירה (ליסינג)?

הגנת אחריות

הגנת אחריות בדרך כלל טובה יותר בעת ליסינג ולא במימון. מרבית יצרני הרכב מציעים הגנה משמעותית על אחריות לשלוש השנים הראשונות לחיי מכונית, אשר בדרך כלל חופפים לאורך חוזה השכירות. כשאתה מממן מכונית, עלויות התחזוקה שלך לרוב גבוהות יותר מכיוון שתהיה בבעלותך על המכונית מחוץ לתקופת האחריות. מכוניות נוטות גם בעלויות אחזקה יקרות יותר ככל שהן מתבגרות. ואילו כשאתה חוכר תמיד תהיה לך מכונית חדשה יותר, כשאתה מממן אתה יכול בסופו של דבר עם מכונית ישנה יותר.

אז מה זה ליסינג מימוני

בליסינג מימוני, אתם באופן מעשי מקבלים הלוואה, על מנת לרכוש רכב חדש. בתהליך הליסינג המימוני, הלקוח שוכר את הרכב מחברת הליסינג וכל הוצאות הטיפולים, התחזוקה והביטוחים, הן באחריות שלכם. רק אחרי ששילמתם את כל התשלומים הרכב יעבור לרשותכם. 

מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג מימוני

ליסינג פרטי דומה לליסינג מימוני. בליסינג בפרטי אתם משלמים רק את סכום ירידת הערך של המכונית ואת הרווח של סוכנות הרכב. , כיוון שרכב חדש שקונים מאבד מערכו עם הזמן, הוא נחשב כנכס רע להשקעה, בניגוד למשל לנדל"ן שיש לו פוטנציאל השבחה ועליית מחירים עם הזמן.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין לשכור ללהשכיר?

מה ההבדל בין ליסינג תפעולי לליסינג פרטי?

ליסינג תפעולי מיועדת בעיקר לחברות ובעלי עסקים קטנים – כשחברה, או בעל עסק עצמאי משתמשים בליסינג תפעולי, הם חוכרים ומשלמים פחות מקניית ואחזקת רכבים באופן עצמאי.

ליסינג תפעולי מאפשר לחברות, לספק רכבים לעובדיהן בתשלום חודשי קבוע ויציב. מעבר ליתרונות הכספיים להעל העסק ישנה חבות מס גבוהה לעובד כך שרבים מהעובדים לא רוצים את חבות המס הזו.

כתיבת תגובה