מה ההבדל בין סדאן והאצ'בק

בשוק הרכב הצפוף ישנם כמה סוגי רכבים בסיסיים. מכוניות סדאן והאצ'בק נכנסות לקטגוריה של "מכוניות נוסעים", כלי רכב שאינם משאית, מיניוואן או רכב שטח. אך אמנם היה קל פעם להבדיל בין סדאן להאצ'בק, אבל זה כבר לא המקרה.

מה זה רכב סדאן?

ההגדרה הנוכחית של מכונית סדאן זהה תמיד: מכונית נוסעים עם ארבע דלתות ותא מטען נפרד. תא מטען הוא במשמעות של תא מטען סגור לחלוטין, המופרד מתא הנוסעים על ידי גב המושב האחורי ומגש החבילה הבלתי ניתק מתחת לחלון האחורי. מכוניות סדאן רבות מציעות משענת אחורית מתקפלת הפותחת מעבר דרך לאובייקטים גדולים שבדרך כלל לא יכנסו לתא המטען. אך עם המושב במצב זקוף, תא המטען אטום מגישה ועיניים סקרניות.

מכוניות סדאן מתוארות כבעלות גוף של "שלוש תיבות": התיבה הקדמית היא ביתו של המנוע; התיבה האמצעית גדולה יותר ומאכלסת את הנוסעים; והתיבה השלישית, הממוקמת מאחור, היא תא המטען. אלה הפרופורציות הקלאסיות של מכונית סדאן והיא כזו כבר יותר מ -70 שנה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדלים בין רכבי קרוסאובר לרכבי SUV?

מה זה רכב האצ'בק?

להחליט מה זה האצ'בק ומה זה לא האצ'בק זוהי משימה יותר מורכבץ. לפני זמן לא רב, האצ'בקיות היו מכוניות קטנות, זולות, חסרות תיבות, חסכוניות – רכב ונהג – מה שטבע את מונח הלעג "אקונובוקס" כדי לתאר אותן. הם נקראו מכוניות "שתי תיבות", כשהמנוע מלפנים נמצא בתיבה הראשונה ותיבה שנייה לנוסעים ולאזור המטען או ללא תא מטען. להאצ'בק היו שתיים או ארבע דלתות ותא מטען אחורי אחד, עם זנב מכונית מרובע. מכוניות כמו גולף פולקסווגן המוקדמות, פורד אסקורט ודודג' אומניס היו אופייניות לגזע זה.

כיום, רוב ההאצ'בקים הקטנים הם בקושי מה שהיינו מכנים אקונובוקס; הם הרבה יותר מלוטשים, עם קווי גג מסוגננים ששוטפים בעדינות עד לפגושים האחוריים שלהם. הם בנויים היטב, לעתים קרובות מסודרים יפה בפנים, ובמקרים מסוימים, הכל זול. דוגמאות להאצ'בק חדשות יותר כוללות את מאזדה 3, הונדה סיוויק ספורט, יונדאי Elantra GT וטויוטה קורולה האצ'בק. פולקסווגן עזבה את העיצוב הריבועי והמסורתי שלה עם שתי תיבות עבור הגולף, והדגם זכה לעיצוב מודרני בהרבה. (אם אתה רוצה גולף עם תא מטען, פולקסווגן מציעה את הג'טה).

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין ניוטרל לפארקינג ברכב?

האצ'בק הדור החדש

אבל גם האצ'בקים גדלו לזן חדש לגמרי. כיום, ישנם כלי רכב רבים שעשויים לעבור למכוניות בעלות ארבע דלתות, אך למעשה יש פתח אחורי המשולב בקו הגג הנמוך והמלוטש שלהם, שמתנשא מעלה וחושף תא מטען גדול. מכוניות אלה נוטות להיות מכוניות ספורטיביות או מכוניות יוקרה קומפקטיות או בינוניות. הרשימה כוללת מכוניות כמו אאודי A5 ספורטבק ו- A7, ביואיק ריגל ספורטבק, קיה סטינגר, ומרצדס AMG GT53.

כתיבת תגובה