מה ההבדל בין משחוק ללמידה מבוססת משחק?

אם רציתם להוסיף אלמנטים של משחק להדרכות / מוצר/ אימונים שלכם, כנראה נתקלתם בשני מונחים אלה: משחוק ולמידה מבוססת משחק (GBL). אמנם זה נראה כמו סמנטיקה פשוטה, אך לא כדאי לבלבל – מדובר בשתי בין גישות שונות. אז מה ההבדל?

למידה מבוססת משחק

למידה מבוססת משחק היא אימון המשתמש באלמנטים במשחק כדי ללמד מיומנות ספציפית או להשיג תוצאת למידה ספציפית. זה לוקח את התוכן והיעדים המרכזיים שלך והופך אותו למהנה.

מישחוק

Gamification הוא יישום של מכניקת משחק בהקשר שאינו משחק כדי לקדם התנהגות רצויה ולהניע את תוצאות הלמידה. נקודות חשיבה, תגים, לוחות תוצאות ותמריצים.

ההבדל העיקרי בין השניים הוא אינטגרציה של מכניקת המשחק עם תכני אימונים. GBL משלב באופן מלא את השניים, כך שהמשחק הוא האימון. מצד שני, gamification משתמש באלמנטים במשחק כפרס להשלמת מודולי האימון הקיימים.

יישום למידה מבוססת משחק (GBL)

בסביבת למידה מבוססת משחק, המשתמשים לומדים מושגים חדשים ומתרגלים מיומנויות במסגרת חסרת סיכון. התקדמותם במשחק קשורה ישירות להבנתם את הנושא הנלמד. כמה יישומים נפוצים כוללים: הדרכת שירות לקוחות, סקירת מדיניות. , הכשרת חברות, בניית צוותים והדרכת מודעות לצוות.

ל- GBL יש השפעה משמעותית על שיעורי השימור והזכירה אצל העובדים. המשתמשים עוסקים יותר בנושא, כי זה הופך את הלמידה למהנה. וכאשר שיעורי המעורבות גדלים, כך גם השמירה עולה. מחקר אחד מצא שאימון GBL הגדיל את השימור ביותר מ -300 אחוז בבדיקה מיידית לאחר.

GBL מתאים גם להוראת מושגים מורכבים. מכיוון שההדרכה מהנה ומאתגרת, העובדים נשארים עסוקים זמן רב יותר. הדבר מאפשר ללמד מושגים מסובכים יותר. עובדים יכולים גם לתרגל יישום מיומנויות וידע חדשים ללא השלכות בעולם האמיתי. הם מקבלים משוב כדי להודיע ​​להם איך הם מסתדרים, מה שעוזר לחדד מיומנויות חדשות לפני שהם מנסים אותם בעולם האמיתי.

אך ל- GBL יש גם פגם ראוי לציון. מכיוון שהוא דורש יצירה של מודולי הכשרה חדשים, GBL יכול להיות יקר ויצר זמן רב. זה יכול להוות מכשול משמעותי עבור חברות מסוימות לכן רצוי להשתמש במומחה משחוק כדי ליישם את הדברים

החלת Gamification

Gamification משלב תוכנות מעורבות עם תוכן קיים כדי להניע עובדים. זה יכול להיות פשוט כמו הוספת רמות או פסי התקדמות לתוכן הקיים. אבל זה יכול להיות מורכב יותר, כמו לתת נקודות לתשובות נכונות ולהציב עובדים על לוחות זמנים. כמה יישומים נפוצים כוללים : עלייה למטוס, חדשנות במוצרים, ביטול שגיאות עובדים, שיתופי פעולה ותוכניות בריאות לעובדים.

השימוש העיקרי במשחקיות הוא טיפוח מעורבות. אלמנטים של משחקים שואבים את הצרכים האנושיים לאסוף, להתחרות ולהצליח. הם עוזרים להעיר את העובדים ולהביא אותם לעיסוק בתכני הכשרה פשוטים. הגמיפיקציה גם מניע עובדים להשלים קורסים כדי לנצח את הציונים הגבוהים שלהם, עולים על טבלת המובילים או זוכים בפרסים.

יתר על כן, מכיוון שאינך צריך ליצור תוכן חדש, המשחק הוא מהיר וזול להיכנס למערכת הפלטפורמה הקיימת שלך.

עם זאת, משחקיות איננה אסטרטגיה מתאימה לכל סוגי האימונים. היא מתאימה ביותר לתכנים הניתנים לשינון או שאינם דורשים שינויים התנהגותיים גדולים לעובדים. מכיוון שתוכן האימונים עצמו אינו משחק, הוא אינו מרתק במיוחד. תוכן ההדרכה חייב להיות פשוט וקל להבנה. אם העובדים לוקחים יותר מדי זמן עד שהעובדים מסתיימים, רמות המעורבות שלהם יורדות והיעילות של אלמנט הגיימיפיקציה דועכת.

בשורה התחתונה

ההחלטה בין למידה מבוססת משחק למשחק צריכה להיות מבוססת על המטרות והצרכים של הארגון שלך. יישום של אחת האסטרטגיות ללא התחשבות מדוקדקת יכול לגרום לעובדים להרגיש חסרי מוטיבציה, ואף להוביל לתחלופה גבוהה.

עשה זאת נכון, ותוכל לצפות למעורבות מוגברת ולעובדים מאושרים יותר. ובאמת,

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *