מה ההבדל בין CRM ל ERP?

עסקים המעוניינים לבצע אוטומציה של תהליכי ליבה עסקיים בדרך כלל בוחנים שני פתרונות תוכנה עיקריים, תכנון משאבים ארגוניים (ERP) וניהול קשרי לקוחות ( CRM)

ERP מסייע לחברות לנהל עסקים על ידי חיבור המערכות הפיננסיות והתפעוליות שלהם למסד נתונים מרכזי, ואילו CRM מסייע בניהול האינטראקציה של עסקים עפ הלקוחות שלהם.

שניהם משמשים כמאגרי נתונים חיוניים ונמצאים בשימוש של מספר מחלקות, ולמרות שלעיתים הן בנויות על אותה פלטפורמה, לעתים קרובות התוכנה נקנית בנפרד ומשולבת במידת הצורך.

מה זה CRM?

בקיצור, CRM היא תוכנה שמנהלת את כל הדרכים שבהם לקוח מתקשר עם עסק. בתחילה, יכולות ה CRM פותחו לראשונה עבור מחלקות מכירות ולעיתים היו ידועות בשם אוטומציה של כוח מכירות (SFA). עד מהרה פותחו מערכות אחרות לניהול אינטראקציות ושיווק שירות לקוחות, במיוחד במוקד הטלפוני – או כידוע, מרכז הקשר, ברגע שהטלפון הפך לסתם עוד ערוץ לשירות לקוחות.

באמצעות רכישה ופיתוח, החלו ספקי תוכנה לשלב את כל התחומים הללו תחת מטריה אחת, המכונה ניהול קשרי לקוחות. ניהול ביצועי מכירות ותמורה לתמריץ מכירות כלולים גם במערכות CRM מסוימות, אך לרוב הן נמכרות בנפרד בגלל מורכבותן.

יתרונות CRM

ההבטחה המרכזית של CRM היא לתת לעסק מאגר מרכזי של כל נתוני הלקוחות, תוך מעקב אחר כל האינטראקציות עם הלקוחות. חמושים במידע זה ומשתמשים באנליטיקה, עסקים יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר באילו לקוחות לחפש הכנסות נוספות, כיצד צוותי המכירות מתפקדים, כיצד לתת שירות ללקוחות בצורה יעילה ומתאימה ועוד.

לדוגמא, עם מערכת CRM מרכזית, נציגי המכירות יידעו האם ללקוחות שהם מבקרים יש תלונות פתוחות לשירות לקוחות ויכולים להגיב בהתאם. לחלופין, שירות לקוחות יכול לראות במהירות אם מתקשר הוא הלקוח הוא בעל ערך נמוך, או לקוח בעל ערך רב, ולנתב אותם לרמת השירות המתאימה.

עוד באותו נושא:  מהירות העלאה לעומת מהירות הורדה: מה ההבדל?

מה זה ERP?

תכנון משאבים ארגוניים (ERP) התפתח מתוך תכנון דרישות מהותיות (MRP), שהייתה דרך ליצרנים להבין ולנהל את כל המשאבים הדרושים להפעלת עסק מצליח. ERP משמש כמאגר נתונים משותף לכל חלקי הארגון. ביסודו משמעות הדבר היא פיננסים, כולל ניהול חשבונות ראשי (GL), חשבונות חייבים, שכר ודיווח כספי.

ה- ERP משתרע גם על ניהול מלאי, ניהול הזמנות, ניהול שרשרת אספקה ​​ונתונים הקשורים לארגוני שירותים. ERP נוגע גם ברכש, בייצור, בהפצה ובמימוש. מערכות ERP מסוימות מציעות גם מערכות ניהול משאבי אנוש ומסחר אלקטרוני.

יתרונות ERP

היתרונות של מערכת ERP נובעים מכך שיש מאגר נתונים משותף אחד לכל הנתונים הכספיים והתפעוליים. זה משפיע מאוד על הדיווח – הן דוחות חודשיים סטטיים והן דוחות אד-הוק המבוקשים על ידי ההנהגה. מקור יחיד של נתונים פיננסיים ותפעוליים פירושו גם שעובדים יכולים להתעמק בדוחות כדי לחשוף תובנות פיננסיות ללא צורך בצוותי IT או מימון לביצוע הניתוח והדיווח. זה מאפשר לעסקים לקבל החלטות מהירות ומגובות נתונים שיכולות להשפיע על כל דבר, החל ברווחיות ועד הזדמנויות צמיחה חדשות ליצירת יעילות ברחבי הארגון.

יתרון נוסף של מעבר לחברות מערכות ERP מציין לעתים קרובות הוא סגירה פיננסית מהירה יותר. צוותי הכספים בדרך כלל אחראים לכל ההכנסות וההוצאות ומציגים את התוצאות בסוף כל חודש או רבעון, הידועים בכינויו סגירת הספרים. סגירת הספרים באמצעות גיליונות אלקטרוניים או מערכות הנהלת חשבונות ברמת הכניסה דורשת בדרך כלל עבודה ידנית מקיפה, הזנת נתונים ופנייה למחלקות שונות לקבלת מידע פיננסי. עם מערכת ERP מרוכזת שמביאה אוטומציה רבות ממשימות אלה, חברות דיווחו על צמצומים בזמנים קרובים חודשיים; משימה זו עשויה להימשך רק שבוע עד כמה ימים בלבד.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין Dell Inspiron לסדרת Vostro? ומה עדיף ומדוע?

מערכות ERP גם מכניסות ארגון בקרות פיננסיות רבות בהרבה. עם מערכת ריכוזית והרשאות מבוססות תפקידים, רק בעלי פונקציות התפקיד הנכונות מקבלים גישה לנתונים רגישים, שיפור מסלולי הביקורת ומפחיתים את הסיכון הכספי.

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *