מה ההבדל בין USB ל Firewire?

גם FireWire וגם USB הם טכנולוגיות המשמשות לחיבור מכשירים למחשב ולהעברת נתונים במהירות. שניהם מאפשרים חיבור אוניברסלי טורי. ההבדל העיקרי בין השניים הוא ש- FireWire מיועד להתמודד עם יותר נתונים מאשר USB, במיוחד מידע שמע וויזואלי. לדוגמה, USB 2.0 יכול להתמודד עם קצב העברת נתונים של 480 מגהביט לשנייה, ואילו 800 FireWire יכול לקחת 800 מגהביט לשנייה. עם זאת, USB 2.0 יכול לנהל 127 מכשירים ואילו 800 FireWire יכול לנהל רק עד 63 מכשירים. שניהם עובדים בטכנולוגיה plug-and-play, ניתנת לחיבור חם, כלומר אתה יכול לחבר מכשיר למחשב שלך בזמן שהמחשב פועל, והמחשב יזהה אותו ויתחיל לתקשר איתו (בהנחה שהדרייבר כבר הותקן).

הבדל גדול נוסף בין USB ל- FireWire הוא שרשת USB מבוססת על המארח, ואילו רשת FireWire היא ישירות בין עמיתים לעמית. זה אומר כדי לתקשר זה עם זה באמצעות USB, יש לחבר שני מכשירים למחשב. בו-בעת, ניתן להשלים חיבור FireWire ישירות בין שני המכשירים ללא צורך במחשב באמצע. טופולוגיית רשת ה- USB היא רכזת ואילו טופולוגיית הרשת של FireWire היא שרשרת.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין USB2.0 ל USB3.0?

שתי הטכנולוגיות עדיין זהות בעיקר, אם כי FireWire עולה קצת יותר מ- USB. לכן USB משמש כסטנדרט ברוב החיבורים המהירים של מחשבים. עם זאת, אף אחד מהם אינו יקר להפליא ושניהם מאפשרים לחבר התקנים רבים למחשב בקלות. שניהם מאפשרים העברת נתונים מהירה – אם כי כבר צוין לעיל הפרש המהירות.

2 מחשבות על “מה ההבדל בין USB ל Firewire?”

  1. אחלה תודה רבה .אבל מה ההבדל בן USB 3 פאיר וייר ?אני קונה כרטיס קול רציתי לדעת מה יותר טוב
    תודה רבה
    גידי בר

    הגב
    • זה די משמעותי – Firewire נותן 800 Mbit/s – לעומת USB 3.0 = 5 Gbit/s
      לשאלתך – עדיף USB3

      הגב

כתיבת תגובה