מה ההבדל בין סימפטיה לאמפתיה? 9 דוגמאות.

ההבדל בין סימפטיה (אהדה) לאמפתיה?
סימפטיה ואמפתיה הן שתי מילים שבדרך כלל מתבלבלים ביניהם – גם בגלל שמשמעותן דומה וגם בגלל שמקורן בשפה האנגלית.

אנשים רבים עושים את הטעות של שימוש בהן כשמות העצם, לעתים קרובות חושבים שהן מילים נרדפות זה לזה. עם זאת, למרות שהן קשורות, יש הבדל בין המשמעות של סימפטיה ואמפתיה וכיצד צריך להשתמש בשתי מילים אלה.

סימפטיה ואמפתיה – הגדרות ופירוש

סימפטיה או אהדה בעברית היא תחושה משותפת, בדרך כלל של צער, חמלה או רחמים אבל אפשרי גם אהבה ואהדה עבור אדם אחר. אתה מראה דאגה לאדם אחר, כשאתה מרגיש אהדה כלפיהם.

לדוגמה, כשמישהו מאבד אדם אהוב, אתה מרגיש אהדה כלפי אותו אדם ומשפחתו. אתה יכול לחלוק תחושת עצבות איתם, אבל אולי לא תהיה לך אמפתיה למצב שלהם שלא חווית, או שלא תוכל לדמיין את החוויה של מוות במשפחה.

אמפתיה חזקה יותר מאהדה. זו היכולת לשים את עצמך במקום אחר ולהבין את רגשותיו של מישהו אחר על ידי הזדהות איתו. עם אמפתיה, אתה מכניס את עצמך לנעליו של אחר, לעיתים קרובות מרגיש דברים עמוקים יותר מאשר הרגשת אהדה.

עוד באותו נושא:  מה זה סימפ? Simp?

למשל, מישהו חסר אמפתיה אולי לא יוכל להבין מדוע אדם אחר מוטרד ממצב אם הם לא יכולים לדמיין את עצמם במקום של אותו אדם. למישהו יש אמפתיה אם הם יכולים לשים את עצמם באותו מצב ולקלוט איך האדם השני מרגיש, גם אם הם לא חולקים את הרגשות האלה.

ואיך אפשר בלי שלמה גרוניך על פסנתר אדום ומילים של מאיר ויזילטיר הגאונים

דוגמאות לשימוש בסימפטיה ואמפתיה במשפט

מה ההבדל בין אמפתיה להזדהות- כדי להבין כיצד לאבחן את הרעיון של סימפטיה ואמפתיה, הביטו בדוגמאות האלה של המילים טמפטיה וסימפטיה בשילוב במשפטים.

דוגמאות לסימפטיה

  • הייתי עצוב לשמוע על פטירתו ומסרתי למשפחתו את תחושות הסימפטיות העמוקה ביותר שלי.
  • לאחר שצפו בחדשות, הם הביעו סימפטיה כלפי קורבנות רעידת האדמה.
  • הכיתה שלחה מכתב סימפטי למורה כאשר בעלה נפטר.
  • לא ציפינו לסימפטיה גבודה מהציבור בבחירות, אבל בכל זאת ניצחנו
  • יש לי סימפטיה לאמנות קונספטואלית בתל אביב

דוגמאות לאמפתיה

  • רבקה אמרה למורה שהיא לא אוהבת את הדמויות הראשיות המוצגות בספר, משום שאין לה אמפתיה כלפיהן.
  • למרבה ההפתעה, הוריה הראו אמפתיה והאזינו בשלווה לצד שלה של הסיפור.
  • השוטרים הראו אמפתיה רבה כלפי המעורבים בתאונה.
  • כאשר איבדתי את עבודתי בשנה שעברה, הייתה לי אמפתיה לחברה שלי כאשר היא פוטרה.
עוד באותו נושא:  מה זה סימפ? Simp?

דרך קלה להפסיק את הבלבול בין סימפטיה ואמפתיה היא לזכור זאת: אהדה או סימפטיה היא הרגשה שאתה משתף עם אדם אחר; אמפתיה היא היכולת להבין את רגשותיו של אדם אחר. כדי לנסח זאת בדרך אחרת, זה הבדל בין הראש (אמפתיה) ללב (סימפטיה)

תקשורת מילולית ולא מילולית

תקשורת מילולית היא המדיום הברור ביותר שבאמצעותו אנשים מסוגלים לתקשר רגשות הזדהות. אנשים יכולים להביע הזדהות על ידי התייחסות לרגשות המורגשים על ידי עצמם ועל ידי מעורבים אחרים ועל ידי הכרה בתנאים הסביבתיים הנוכחיים מדוע אהדה תהיה התגובה המתאימה.

תקשורת לא מילולית מציגה מחקר מרתק על אינטונציה של דיבור, הבעת פנים, תנועות גוף ומגעים גופניים בין אדם לאדם.

ישנן כמה צורות של תקשורת לא מילולית, צורות ביטוי אלה יכולות להעביר מסרים הקשורים לרגש כמו גם לדעות, מצבים פיזיים (עייפות) והבנה. הבעה רגשית קשורה במיוחד לייצור הבעות פנים ספציפיות לרגש. ביטויים אלה הם לרוב זהים מתרבות לתרבות ולעתים קרובות הם משוחזרים על ידי משקיפים, מה שמקל על ההבנה של הצופים את הרגש ו / או המצב. ישנם שישה רגשות אוניברסליים: אושר, עצב, פחד, הפתעה, גועל וכעס.

עוד באותו נושא:  מה זה סימפ? Simp?

4 מחשבות על “מה ההבדל בין סימפטיה לאמפתיה? 9 דוגמאות.”

  1. שלום לכם,
    אני מבקש להוסיף ולחדד את ההבדל בית אמפטיה לסימפטיה. אני עושה זאת לאחר שעם פרישתי לגמלאות, התנדבתי באחת העמותות העוסקות בסיוע לאנשים עם צרכים מיוחדים. אני מתנצל מראש באם ההסבר שלי יכול להתקבל גם כציניות.
    המסמפטים למיניהם יביעו מילולית את הרגשתם. אם לחיוב ואם לשלילה. הם לא ירימו את ישבנם מהכורסה, אך ירבו בצקצוק שפתיים, עם כל הכוונות הטובות.
    האמפטיים יהיו מוכנים ללוות את הביטויים המילוליים גם בעשייה. ולא כל כך חשוב עומק העשייה. זה יכול להיות חתימה על עצומה, וזה יכול להיות לעצור את הרכב, ולסייע לנפגעים.
    מניסיוני שלי, המסמפטים יתייחסו להתנדבות שלי במילים כגון : יפה מאוד. כל הכבוד לך. לא קשה לך המפגש עם האנשים האלה ?
    האמפטיים יעשו משהו, ולא חשוב מה. אם זה בתרומה, עם זה להצטרף לימי התנדבות לגיוס תרומות, להשתתף בימי התנדבות בעמותה- אפילו חד-פעמית, וכו.
    כולם אנשים טובים. מרביתם סבורים שמילה טובה מספיקה. אלה המסמפטים. חלקם הקטן יותר, ישימו כתף מתחת לאלונקה.
    זה ההבדל.

    הגב
  2. דבריו של אבי שחם מדוייקים ומסבירים החוברת ההבדל בין סימפטיה לאמפטיה .

    הגב
  3. אני לומד למבחן במימניות חברתיות ובדיוק בחלק הזה נתקעתי המאמר שלך הציל אותי ונתן לי הסבר מפורט ומובן מאד מהם ההבדלים תודה וישר כוח וגם תודה לשקדי על הדוגמאות זה עוד יותר חידד את הבנתי

    הגב

כתיבת תגובה