איך מודדים דופק?

איך מודדים דופק?
כמה אהבתם?

קצב לב מנוחה רגיל עבור מבוגרים נע בין 60 אל 100 פעימות לדקה.

בדרך כלל, קצב הלב התחתון במנוחה מרמז על תפקוד הלב יעיל יותר, כושר וכלי דם טובים יותר. לדוגמה, לספורטאי מיומן היטב עשוי להיות קצב לב רגיל במנוחה באיזור 40 פעימות לדקה.

כדי למדוד את קצב הלב שלך, צריך פשוט לבדוק את הדופק שלך. הניחו את האצבע המורה ואת האמה (בקיצור, השנייה והשלישית) על הצוואר לצד הנשימה. כדי לבדוק את הדופק שלך בפרק כף היד, הניחו שתי אצבעות בין העצם והגיד על העורק הרדיאלי שלכם-שנמצא בצד האגודל של פרק כף היד.

כשאתם מרגישים את הדופק שלכן. תספרו את מספר הפעימות ב -15 שניות הכפלו מספר זה ב-4 כדי לחשב את פעימות לדקה.

יש לזכור כי גורמים רבים יכולים להשפיע על קצב הלב, כולל:

  • גיל
  • רמות כושר ופעילות
  • עישון
  • מחלות לב וכלי דם, כולסטרול גבוה או סוכרת
  • טמפרטורת האוויר
  • תנוחת הגוף (בעמידה או שכיבה, למשל)
  • רגשות
  • גודל הגוף
  • תרופות

למרות שיש מגוון רחב של דופק נורמלי, קצב לב גבוה או נמוך באופן חריג עשוי להצביע על בעיה בסיסית. כדאי להתייעץ עם הרופא שלך אם קצב הלב המנוחה שלך הוא בעקביות מעל 100 פעימות דקה (טכיקרדיה) או אם אתה לא ספורטאי מיומן וקצב הלב המנוחה שלך הוא מתחת 60 פעימות דקה (bradycardia) — במיוחד אם יש לך סימנים או תסמינים אחרים, כגון התעלפות, סחרחורת או קוצר נשימה.

תגיות:,

הוסיפו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *