מה ההבדל בין חלב סויה לחלב שקדים? וסוגי חלב אחרים 🥛

בין אם אתם רגישים ללקטוז, טבעוניים, או סתם רוצים לגוון, אספנו בשבילכם מידע על סוגי החלב, שלא נחלבים מפרה אמיתית.

חלב סויה

חלב זה הוא תוצר נוזלי של פולי סויה. חלב זה נוצר לראשונה לפני 2000 שנה, בסין. גםל טופו עשוי מתוצר נוזלי זה, אך עובר עיבוד שונה מהחלב כדי להיות מוצק.

לחלב רגיל ולחלב סויה יש ערך תזונתי דומה. כמות החלבונים בשני סוגי החלב דומים. בחלב סויה(שעשוי מצמח פולי הסויה ) אין שומן רווי או כולסטרול, בעוד שבחלב רגיל יש.  מבחינת קלוריות, בחלב סויה ישנן פחות קלוריות מאשר חלב רגיל, והוא מכיל כמות פחמימות קטנה יותר גם מחלב רגיל וגם מתחליפי חלב אחרים.

חומרים שנמצאים בפולי סויה (הנקראים פיטואסטרוגנים ) מועילים למערכות בגוף כמו השלד והלב, וגם מוריד את הסיכוי לחלות בסרטן השד, ערמונית ורקמות נוספות.

בעוד שיש מעט יותר סידן בחלב סויה מאשר חלב רגיל, חלב סויה מעכב ספיגה של מינרלים וחלבון בגוף, וכך ספיגת הסידן וחומרים אחרים נמוכה יותר.

מה ההבדל בין חלב סויה לחלב שקדים? וסוגי חלב אחרים 🥛
חלב סויה ופולי סויה

חלב שקדים

חלב שקדים הינו משקה שעשוי משקדים טחונים, מים וממתיקים שונים. בעבר הרחוק, חלב שקדים היה המשקה של המעמדות הגבוהים. חוץ מחלב, ישנו גם ממרח חלב שקדים ומשקה הנקרא "רוזטה"(סוג של תרכיז שקדים).

עוד באותו נושא:  מה אפשר להקפיא ומה לא....

הדמיון בין חלב רגיל לשקדים הוא שבשניהם מגוון ויטמנים, מינרלים ורמת שומן דומה וסבירה. לעומת סוגי החלב האחרים, חלב שקדים הינו דל קלוריות. בחלב שקדים אין כולסטרול וגם אין לקטוז- לכן מתאים לרגישים.

בחלב שקדים יש יותר נתרן מאשר סוגים אחרים של חלב. בנוסף, בחלב שקדים יש מעט חלבון, ואין בו ויטמין B (המצוי בחלב רגיל). בנוסף המוצר אינו מתאים לאנשים הרגישים לאגוזים.

מה ההבדל בין חלב סויה לחלב שקדים? וסוגי חלב אחרים 🥛
חלב שקדים

חלב אורז

חלב אורז עשוי מאורז, בדרך כלל אורז חום. יש בו מתיקות טבעית, ולפעמים מגיע בטעמים של וניל ושוקולד.

חלב אורז דל שומן וגם דל בקלוריות, ואין בו כולסטרול. בנוסף, הוא מאוד קל לעיכול.

בחלב אורז חסרים הרבה ויטמינים כמו ויטמין A, ויטמין C וחלבונים. בנוסף, בחלב אורז אין הרבה סיבים תזונתיים. בחלב אורז יש ארסן, שהוא חומר רעיל. לכן, מומלץ לא לתת חלב סויה לילדים.

חלב קוקוס

לפני שתתבלבלו, חלב קוקוס, מי קוקוס וקרם קוקוס הם דברים שונים, אך אל תדאגו, גם את ההבדל הזה תוכלו למצוא באתר.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין חלב קוקוס, קרם קוקוס ומי קוקוס?

חלב קוקוס עשוי מבשר הקוקוס (כלומר הלבן) . הוא מופרד מהקליפה, נטחן ומושרה במים, וכך מגיע לנוזל עצמו. חלב קוקוס משמש רבות במטבח האסייתי וההודי.

חלב זה הוא מאוד טעים, ומשתלב טוב גם במאכלים שונים. חלב זה הוא יחסית דל בכולסטרול. בנוסף השומנים בחלב הקוקוס מתעכלים בצורה טובה בגוף.

בחלב קוקוס יש הרבה קלוריות, הוא דל בסידן ובחלבון, ויש בו הרבה שומן רווי.

חלב קוקוס
חלב קוקוס

אם ברצונכם לקבל מידע על עוד סוגי חלב וההבדלים שלהם מחלב רגיל, כתבו לנו בתגובות ונוסיף!

2 מחשבות על “מה ההבדל בין חלב סויה לחלב שקדים? וסוגי חלב אחרים 🥛”

כתיבת תגובה