מה ההבדל בין פעילות אירובית לאנאירובית?

תרגילים אירוביים הם תרגילים מסוג סיבולת המגבירים את קצב הלב ואת קצב הנשימה של האדם לאורך משך זמן ארוך יחסית. תרגילים אנאירוביים הם תרגילים הכוללים פרצים קצרים של פעילות אינטנסיבית.

דוגמאות לאימון אירובי

כוללות הליכה מהירה ורכיבה על אופניים. ספרינטים והרמת משקולות הם צורות של פעילות גופנית אנאירובית.

שני סוגי הפעילות הגופנית מועילים לבריאותו של האדם, אם כי כל אחד מהם יועיל לגוף בדרכים שונות.

במאמר זה אנו מתארים את הדמיון והשוני בין פעילות אירובית לאנאירובית. אנו גם מסבירים כמה מהיתרונות והסיכונים הפוטנציאליים של שני סוגי פעילות גופנית אלה ובאיזו תדירות אנשים צריכים לבצע כל אחד מהם.

תרגילים אירוביים

תרגילים אירוביים הם תרגילים מסוג סיבולת בהם שרירי האדם נעים באופן קצבי ומתואם לתקופה מתמשכת.

אנשים מתייחסים לתרגילים אלה כאל אירובי מכיוון שהם דורשים חמצן כדי לייצר אנרגיה. תרגילים אירוביים מעלים את קצב הלב ואת קצב הנשימה של האדם כדי לספק יותר חמצן לשרירי הגוף.

דוגמאות לאימון אירובי כוללות:

  • הליכה נמרצת
  • ריצה
  • רכיבה על אופניים
  • שחייה

תרגילים אנאירוביים

תרגילים אנאירוביים הם אלה הכרוכים בפרצי פעילות גופנית קצרים ואינטנסיביים.

תרגילים אלה הם אנאירוביים מכיוון שהם אינם כרוכים בעלייה בספיגת והובלת חמצן. במהלך פעילות גופנית אנאירובית, הגוף מפרק מאגרי גלוקוז בהיעדר חמצן, מה שמוביל להצטברות של חומצת חלב בשרירים.

דוגמאות לתרגילים אנאירוביים כוללים:

  • ספרינט
  • הרמת משקולות
  • אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT)


ההבדלים העיקריים בין פעילות אירובית לבין פעילות אנאירובית הם:

כיצד הגוף משתמש באנרגיה מאוחסנת
את עוצמת התרגיל
משך הזמן בו אדם מסוגל לשמור על התרגיל
תרגילים אירוביים נוטים להיות קצביים, עדינים ומשך זמן ארוך יותר.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין רוגבי לפוטבול אמריקאי?

תרגילים אנאירוביים נוטים לכלול פרצים קצרים של פעילות בעצימות גבוהה.

באופן כללי, פעילות גופנית אירובית מסייעת בהגברת הסיבולת, ואילו פעילות גופנית אנאירובית מסייעת בהגדלת מסת השריר וכוח.

קווי דמיון

סקירה משנת 2017 מציינת כי הן תרגילים אירוביים והן אנאירוביים מועילים למערכת הלב וכלי הדם. שני סוגי הפעילות הגופנית עוזרים על ידי:

  • חיזוק שריר הלב
  • הגברת מחזור הדם
  • סיוע למטבוליזם מהיר
  • סיוע לניהול משקל

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כל סוג של פעילות גופנית מסייע בהורדת הסיכון של האדם למצבים הבריאותיים הבאים:

איגוד הפסיכולוגים האמריקני מציין כי פעילות גופנית מכל סוג שהיא מועילה לבריאות הנפש, כמו גם לבריאות הגופנית.

יתרונות וסיכונים
בעוד ששני סוגי הפעילות הגופנית מספקים יתרונות מגוונים, אלה עשויים להיות שונים במקצת.

היתרונות של פעילות אירובית

באופן כללי, תרגילים אירוביים מעלים את קצב הלב ואת קצב הנשימה ומגבירים את זרימת הדם. באופן זה, הם משפרים את בריאות הלב וכלי הדם של האדם.

כמה יתרונות פוטנציאליים של פעילות אירובית כוללים:


מחקר משנת 2015 בדק האם פעילות אירובית קבועה הפחיתה את סיכון התמותה של האדם. המחקר מצא כי אנשים שעסקו בסך הכל ב -1-2 שעות של ריצה קלה במשך בשבוע היו בסיכון נמוך משמעותית לתמותה בהשוואה לאלו שלא התאמנו.

עם זאת, נראה כי לאנשים שתרגלו ריצה מאומצת היה סיכון התמותה זהה לזה של מי שלא התאמן כלל. ממצא זה מצביע על כך שפעילות גופנית אירובית מתונה יכולה לסייע בהפחתת הסיכון לתמותה, אך אימון אירובי בעצימות גבוהה עשוי שלא להעניק יתרון נוסף.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין יוגה לפילאטיס?

סיכונים של תרגילים אירוביים

תרגילים אירוביים מועילים לרוב האנשים. עם זאת, אנשים צריכים לדבר עם רופא לפני שהם מתחילים להתאמן בפעילות אירובית אם הם:

סובלים ממצב לב וכלי דם שכבר קיים, כגון:
מצב לב
מחלת לב כלילית
לחץ דם גבוה
קרישי דם
נמצאים בסיכון לפתח מצב לב וכלי דם
מחלימים משבץ מוחי או סוג אחר של אירוע לב
רופאים עשויים להיות מסוגלים להמליץ ​​על המלצות ספציפיות על פעילות גופנית או להציע הגבלות הגיוניות שיעזרו לאדם להקל על פעילות גופנית אירובית רגילה.

אדם עם אורח חיים בישיבה צריך גם להקל בפעילות גופנית בהדרגה. הכניסה הפתאומית של משך זמן ארוך ופעילות גופנית אירובית בעצימות גבוהה עשויה להפעיל לחץ מיותר על הגוף.

היתרונות של תרגילים אנאירוביים

בדומה לאימון אירובי, פעילות גופנית אנאירובית משפיעה לטובה על בריאות הלב וכלי הדם של האדם.

עם זאת, בהשוואה לאימונים אירוביים, אימון אנאירובי דורש יותר אנרגיה מהגוף במסגרת זמן קצרה יותר. ככזה, פעילות גופנית אנאירובית עשויה להועיל במיוחד לאנשים המעוניינים לאבד שומן בגוף.

פעילות גופנית אנאירובית מסייעת לאדם גם להשיג או לשמור על מסת שריר ולהגדיל את צפיפות העצם.

סיכונים של תרגילים אנאירוביים

פעילות גופנית אנאירובית בדרך כלל דורשת יותר על הגוף ודורשת רמות מאמץ גבוהות יותר. ככאלה, אנשים צריכים לוודא שיש להם רמת כושר בסיסית לפני שהם עוסקים באימונים אנאירוביים אינטנסיביים.

אנשים עם בעיות בריאותיות בסיסיות צריכים לדבר עם רופא לפני שהם מוסיפים כל פעילות גופנית אנאירובית לשגרת האימונים הקבועה שלהם.

זה יכול גם להיות מועיל לעבוד עם מאמן אישי כשמנסים תרגילים אנאירוביים בפעם הראשונה. מאמן אישי יכול להבטיח שהאדם יבצע את האימונים בצורה נכונה כדי להפחית את הסיכון למאמץ יתר או לפציעה.

עוד באותו נושא:  מה ההבדל בין פיפ"א לאופ"א
2 תגובות

היי, אנחנו אוהבים תגובות! תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *